Elegáns lett az új Mazda 3-as
A Mazda hozzákezdett egy újabb stílusváltáshoz, de kérdéses, hogy a dísztelen, bár kellemes arányú formavilágot nem érzik-e majd visszalépésnek a vásárlók.
Félreértés ne essék, az új Mazda 3-as is igazán csinos – ehhez képest a konkurencia még mindig nincs a fasorban sem – és az ötajtós a vaskos C oszloppal még érdekes is, de a korábbi stílus annyira látványos volt, hogy ahhoz képest tűnhet kevesebbnek.
A lényeg ugyanis, hogy szinte teljesen eltűntek a korábban domináns élek – szinte csak a kontúrok meghatározásához használnak néhányat, a helyüket nagy, töretlen felületek veszik át. Ez különösen a négyajtóst teszi letisztulttá és elegánssá – ez a tulajdonság korábban a kompakt Mazda szedánra egyáltalán nem volt jellemző.
A Los Angelesben tartott bemutatón egyértelműen az új stílus kapta a főszerepet, de azért említést tettek az új műszaki megoldásokról is. Ezek közül a legérdekesebb az új Skyactiv-X motor, amely elvben egyesíti a benzines és a dízelmotorok előnyeit: ennek a szériaváltozatáról eddig annyi derült ki, hogy kétliteres lesz, 181 lóerős, és 222 Nm a maximális nyomatéka, ám az igazán érdekes részletekről – például a várható fogyasztásról – egyelőre hallgat a gyártó. A további motorokról is csak annyi derült ki, hogy egy 1,5 és egy 2 literes hagyományos benzines, valamint egy 1,8 literes dízel alkotja majd a kínálatot, de adatokkal itt sem fárasztották a közönséget.
A típus európai bemutatójára valószínűleg már csak jövőre kerül sor, remélhetőleg ott már kiderülnek a részletek is.