A Volkswagen lenyúlná a Nürburgring rekordját?
Az utóbbi évtizedben az autógyártók közti felesleges, de látványos versengés színtere lett a körrekord-döntögetés a Nürburgring Nordschleifén. Ám azzal, hogy az idén nyáron a Porsche megdöntötte Stefan Bellof 1983-as rekorját, új fejezet nyílhat a borsóhajigálás eme nemes válfajában: a gyártók elkezdhetik hajszolni az abszolút elsőséget.
A Volkswagen lehet az első, amely elhódítja a Porschétől a leggyorsabb kört, és erre még csak költeniük sem nagyon kell. Ott az I.D. R, az elektromos céljármű, amelyet az idei Pikes Peak-re építettek, és hibátlan a Nürburgringre is, a maga 680 elektromos lóerejével és 2,25 másodperces gyorsulási idejével százra.
A Pikes Peak hasonlóan hosszú, mint a Nordschleife, a különbség alig kilencszáz méter, csak a Nürburgringen nincs 1,4 kilométer szintkülönbség a rajt és a cél között. Ez azt jelenti, hogy az I.D. R akkuja valószínűleg bőségesen elegendő lesz több körre a Ringen. Ráadásul Romain Dumas-nál, aki az idén elsőként ment be nyolc perc alá a Pikes Peak-en, kevés a sikeresebb Nürburgring-specialista is, hiszen négyszer nyers 24 órást a Nordschleifén.
Állítólag már lefuttattak néhány szimulációt, amelyek szerint az I.D. R-rel simán be lehet menni 5 perc 30 másodperc alá a Nürburgringen, ahol a Porsche 919 Hybrid Evo 5:19,55-öt futott. Ám ha nem nyomják le a Porschét, a Volkswagen akkor is könnyedén a leggyorsabb villanyautó lehet, hiszen ezt a címet jelenleg a NIO EP9 birtokolja, 6:45,9-es idővel.
Az Autocar értesülései szerint a VW rekordkísérletére még épp csak elkezdtek felkészülni – a villanyautó teljesítményének a hideg amúgy sem tesz jót, tehát tavasz előtt biztosan nem számíthatunk rá – az igazán érdekes kérdés azonban az, hogy mit indíthat el ezzel a német gyártó. Nem csodálkoznánk, ha a következő években akár tucatnyian is nekiugranának, hogy az öreg, veszélyes és szeszélyes Nordschleifén abszolút rekordot döntsenek, ha ezzel a VW-t verhetik meg, lényegében hazai pályán.