Jövőre jön a nyolcadik VW Golf
Közel hét év után cseréli le a Volkswagen a Golfot, amelyről egyelőre csak egy nagyon vázlatszerű grafikát mutattak.
Ami ebből is egyértelműen látszik, az az, hogy a vastag, jellegzetes ívű hátsó tetőoszlop, amely a negyedik generáció óta minden Golfon felbukkan, itt is jelen lesz. Ezen felül csak annyi látszik, hogy talán még lendületesebb lesz az övvonal és alacsonyabbak a fényszórók, így valószínűleg valamivel lendületesebb jelenség lesz az új Golf. Műszaki értelemben kevés meglepetés várható: bár valószínűleg kevesebb lesz a dízelmotor és több a félig-meddig elektromos kivitel – többféle hibrid is várható – a Golf az a típus, ahol biztosan nem szakadhatnak el a szabványos megoldásoktól, hisz ez akkora tömegben készül, hogy itt tényleg érvényesül a szabvány alapokon realizálható megtakarítás.
Bár a Volkswagennél jövőre indul a nagyüzemi villanyautó-gyártás, a következő Golf még biztosan domináns típusa lesz a kínálatnak. Mivel időközben már cégcsoporton belül is elkezdtek túlnőni rajta a többi márka autói – a Škoda Scala például minden irányban nagyobb a jelenlegi Golfnál – itt is várható némi hízás. Ha tippelnünk kellene, azt mondanánk, hogy az ötajtós kivitel eléri, vagy túl is lépi majd a 4,4 métert, és az sem lenne meglepő, ha széltében is gyarapodásnak indulna a típus.
Úgy tudjuk, a bemutató valamikor tavasszal lesz, a gyártás júniusban indul, és őszre már az új modellt kínálhatják a VW kereskedések egész Európában.