Megmutatták a következő óriás-Passat vázlatait
Az első vázlatok alapján az NMS utódja egy jó nagy Jettának néz ki, viszont kiderült, hogy a vas, amire épül, alig változik. Azt mondják, nem érte volna meg a korszerű MQB platformot használni, amit azért elég nehéz elhinni.
A nagy és olcsó Passat bemutatásához 2011-ben komoly reményeket fűztek, amiket a típus nem igazán váltott be. Ráadásul a nagy fronthajtású szedán műfaja épp most kezd látványosan kimenni a divatból az Egyesült Államokban, így nagy javulást már nem várhatnak – ennek megfelelően tervezték meg az utódot is: csak a burkolat változik, a felszín alatt ugyanaz a már bemutatásakor is elavult PQ46 jelzésű struktúra lakik, amelyet Európában már 2014-ben elbúcsúztattak az aktuális Passat bemutatásakor.
Néhány helyi újságírónak meg is mutatták az új modellt, akik úgy nyilatkoztak, hogy belül nem változott érdemben a típus, csak a középkonzolon alakítottak érdemben. Még a motorválaszték is egytagú maradt, akár a kifutó változaté: a 2 literes turbós négyhengeres itt 175 lóerős, és hatfokozatú automata váltóval érkezik. A 3,6 literes, 280 lóerős hathengerest már tavaly elhagyták a kínálatból, és a dízelbotrány óta dízelmotort sem lehet kapni a nagyobbik Passathoz. A VW részéről ugyan említettek egy lehetséges erősebb változatot, talán a kétliteres motor valamelyik erősebb változata kerülhet az autó orrába.
Ennél többet várhatóan a januári Detroit Motor Show-n tudhatunk meg a típusról, ott tartják ugyanis az új Passat világpremierjét. Ám már most úgy néz ki, hogy ez lehet az utolsó, kifejezetten Észak-Amerika számára tervezett VW szedán. Az ottani kínálatban a látványosabb és minőségibb benyomást keltő Arteon, a jócskán megnövelt méretű Jetta és a tágas terepjáró, az Atlas mellett tényleg nem könnyű megmagyarázni, hogy miért is van rá szükség.