A Nio egyike a földből hirtelen kinőtt kínai cégeknek, amely láthatóan működik. Az ES8, egy viszonylag drága terepjáró után itt egy kicsivel olcsóbb alternatíva, az ES6.
Ma persze még nincsenek igazán olcsó villanyautók, igaz ez az ES6-ra is: az alapára 358 ezer jüan, átszámítva 14,8 millió forint, de a közel 19 milliós ES8-hoz képest látványos az árcsökkenés.
A Teslához hasonlóan itt is a számokkal igyekeznek eladni a 4,85 méteres autót. A teljesítménye ennek is feleslegesen nagy, 544 lóerő, ennek megfelelően 4,7 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és a végsebességét is csak a hatótáv megőrzése kedvéért korlátozták 200 km/h-ra.
Egy töltéssel egyébként elvben 510 km-t tehet meg, bár az NEDC ciklus szerint, ami a gyakorlatban inkább 400 km körüli hatótávot szokott jelenteni. Egyébként ez utóbbi sem lenne rossz eredmény, ha azt nézzük, hogy az akkucsomag 70 kWh-s, és az autó formája sem tűnik épp kedvezőnek aerodinamikai szempontból.
Úgy tudjuk, a Nio egyelőre nem gondolkodik exportban, inkább Kínában próbálnak a jelenleginél jobb szolgáltatást kiépíteni. Jelenleg durván 160 kereskedést és szervizt működtetnek, de ezt a számot jövőre 300 fölé szeretnék növelni.