Újra öngyilkos ajtókkal készül a Lincoln Continental
A Lincoln már csak árnyéka egykori önmagának. Egy ideje fel sem merült, hogy az elnöki autókat a Ford luxusmárkája szállítsa. Most, az első Continental 80 bemutatásának 80. évfordulóján megpróbálják felidézni azokat az éveket, amikor a márkanév még egyértelműen az amerikai luxusautó-gyártás csúcsát jelentette.
Ennek érdekében készítették el a Continentalból a Coach Door Edition változatot, amely hat hüvelykkel, azaz bő 15 centivel hosszabb is, mint a nagyszériás változat, és hátul zsanérozott hátsó ajtókat kapott. Ha már átalakították az ajtókat, nem csak hátul tették meg: az elsők felfüggesztését is megváltoztatták, így az összes ajtó derékszögig nyitható az autó hossztengelyéhez képest, ami elvben nagyon kényelmessé teszi a beszállást.
„Az emberek értékelik az eleganciát és a csillogást, és a létező legegyszerűbb módon szeretnek ki- és beszállni. Ezek az ajtók mindkét igényt kielégítik.” – mondta a Lincoln formatervezési igazgatója, David Woodhouse.
Arról szó sincs, hogy a Lincoln újra nagy sorozatban ilyen ajtókkal szállítaná a Continentalt, az alighanem túl költséges lenne, de első körben gyártanak 80 sorszámozott példányt 2019-ben, aztán továbbiakat is, ha a dolog működik.
A Continental egyébként 2016 óta része ismét a Lincoln kínálatnak, és műszakilag a Ford Mondeo közeli rokona, bár annál valamivel hosszabb, és a motorjai is erősebbek. Különböző keresztben álló V6-osokkal gyártják, 305 és 400 lóerő közti teljesítménnyel.