Egy már-már elfeledett autót támaszt fel a BMW dél-afrikai képviselete, amelyet helyben gyártottak, és valószínűleg a legsportosabb négyajtósok közé tartozott a maga idejében.
Az 530 MLE (Motorsport Limited Edition) versenyautó-alapnak készült: annak érdekében, hogy a helyben gyártott első generációs 5-ös BMW-t benevezhessék a helyi Modified Production túrakocsi-sorozatba, terveztek egy könnyített, sportos változatot, amelyből néhány száz példány készült összesen.
A Type 1 változatból 1976-ban 110, a Type 2-ből 117 készült, és később további példányokat is építettek, már kifejezetten a nagy érdeklődés miatt. Az autók legfontosabb különlegessége az volt, hogy a karosszériaelemek nagy részét alumíniumból gyártották, ahol feltétlenül acéllemez kellett, ott pedig a szokásosnál vékonyabbat alkalmaztak, sőt, olyan, kevésbé terhelt elemek esetében, amilyen a csomagteret az utastértől elválasztó lemez, lukakat is fúrtak a tömegcsökkentés kedvéért.
Emellett a legerősebb motort építették be, amit az 5-ös BMW-ben addig alkalmaztak: a háromliteres hathengeres, amelyet addig csak 170 lóerős változatban gyártottak, az MLE-ben kerek 200 lóerős volt. Így az autó 9,3 másodperc alatt gyorsulhatott 100 km/h-ra, és elérhette a 208 km/h-t.
A kizárólag fehér színben gyártott típusból a dél-afrikai BMW képviselete most megszerezte a 770100 alvázszámú példányt, amely a századik az első szériából, és ezt tervezik felújítani. Még a BMW gyár korabeli munkásai közül is összeszedtek, akit még lehetett, hogy segítsenek rendbe tenni a ritka autót, így a közel húsz éve leállított, romos állapotú gép hamarosan olyan lehet, mint újkorában, és – ahogy a gyáriak írják – soha többé nem merülhet feledésbe.