Durvább sportkocsi készülhet a BMW i8-ból
Egyelőre semmi nem biztos, de a pletykát maga a BMW fejlesztési igazgatója indította útjára.
Klaus Frölich elég konkrétan fogalmazott ahhoz, hogy a szavaira elméletet alapozhasson a brit Autocar, de ahhoz persze elég ködösen, hogy senki ne vádolhassa szándékos szivárogtatással. „Ha mérnök az ember, egyszer az életben szeretne valódi szupersportkocsit tervezni. Azt hiszem, a részleges villamosítás erre lehetőséget ad. Vannak ezek a nagyon kicsi és erős elektromos hajtóegységeink, van karbonszálas karosszériánk, és egyelőre még vannak nagy teljesítményű hagyományos motorjaink is. Ha okosan csináljuk, ezekből igazán sportos gépet hozhatunk össze.” - mondta.
Mindez konkrét ígéretként ugyan nem értelmezhető, de az Autocar szerint 2023-ra akár el is készülhet a BMW sportkocsija, az i8 háromhengeres motorja helyett soros hathengeressel, és 700 lóerő körüli teljesítménnyel. Tulajdoképpen már az i8 sem gyenge a maga 362 lóerős összteljesítményével, de a lemerült akkuval rendelkezésre álló 231 lóerő a közel 1,6 tonnás üres tömeghez már nem olyan fickós. Egy erősebb változat érezhető előrelépés lenne, bár egyelőre kérdéses, hogy a BMW, amely a kisebb, szűkösebb fejlesztési költségvetésű gyártók közé tartozik, megenged-e magának egy efféle, nyereséggel biztosan nem gyártható modellt.
Sportos arculata ellenére a BMW az 1978 és 1981 között gyártott M1 óta nem készített valódi szupersportkocsit, annak ellenére, hogy minden feltétel adott volt hozzá évtizedek óta. Eközben az Audi az R8, a Mercedes pedig az AMG GT révén a sportautó-piac meghatározó szereplői közé tartozik – nem csoda, hogy a BMW-nél rendszeresen felmerül egy ilyen típus elkészítésének lehetősége.