Supersofőrré tesz az önvezető Toyota
Manapság nemigen létezik olyan autógyártó, amely ne fejlesztene valamiféle önvezető rendszert. A Toyota sem kivétel: az idei CES-en egy olyan Lexus prototípust állítanak ki, amely vezetést segítő, és teljesen önvezető programot is magában hordoz.
A Lexus LS-en alapuló jármű elsősorban a beleépített érzékelők miatt néz ki másként, mint szériagyártású rokonai. A tetőre nagyméretű szenzorblokk került, ebbe kerül a nyolc lézeres letapogató, a kamerák, hőkamerák és radarérzékelők nagyobb része. Ezen felül azonban az oldalsó tükrök előtt és a lökhárítókban is elhelyeztek jó néhány szenzort.
Arról, hogy a rengeteg érzékelő ne tegye tönkre teljesen az összképet, a Toyota kaliforniai formatervező stúdiója, a CALTY gondoskodott, míg a műszaki tartalom a Toyota Research Institute munkája. A gyártó azt azért fontosnak tartotta kiemelni, hogy nem azért választották a Lexus LS-t a P4 jelzésű kutatási prototípus számára, mert az önvezetést a drága autók kiválstágának szánnák, egyszerűen ebben a modellben van meg együtt az elérhető legjobb futómű és a legfejlettebb kormányberendezés.
A P4 jelzésű autóval jelenleg kétféle rendszert is fejlesztenek. A Chaffeur program teljes önvezetést valósít majd meg, ha készen lesz, a Guardian rendszert viszont arra szánják, hogy az emberi sofőröket segítse – ahogy a projekt vezetője fogalmaz, hogy az egyszerű embert szuperemberré tegye.
Ez azonban a fejlesztők szerint is csak köztes lécsőfok: a cél az, hogy a 2020-as Tokiói Olimpiára elkészüljenek a Toyota jól működő önvezető rendszerével.