Ez lenne Amerika új kedvence?
Új, lendületesebb formatervvel és korszerűbb motorválasztékkal, de tradicionálisabb hajtással igyekszik új híveket szerezni a Fordnak az Explorer korszerűsített változata.
A Ford néhány héten belül, a Detroit Motor Show-n mutatja be az új Explorert, amely sok szempontból jelent előrelépést az elődjéhez képest. A leglátványosabb változás az új formaterv: a lejtős övvonallal, nagy sárvédőívekkel és kifelé keskenyedő fényszórókkal az elődjéhez képest kifejezetten lendületes jelenség az új Explorer. Ám nem csak a külsőségeken változtattak, de a műszaki alapokon is. Az önhordó karosszéria ugyan marad, ám visszatértek a hosszában beépített orrmotorhoz, és bár a legtöbb változat továbbra is összkerék-hajtású lesz, az alapmodellek hátsókerék-hajtásúak lesznek. Ez utóbbi változást nem könnyű indokolni, hisz kevésbé helytakarékos, de így talán több lehet a közös alkatrész a nagy tömegben gyártott F sorozatú pick-uppal.
A motorválaszték egyelőre kéttagú lesz: az olcsóbb modellekbe a 2,3 literes, 300 lóerős turbós négyhengerest építik, a drágábbakba pedig háromliteres V6-os kerül, két turbófeltöltővel. Ez utóbbi, bár nem V8-as, a gyáriak szerint a maga 365 lóerejével a legerősebb motor, amelyet a típusban valaha alkalmaztak. A típust Észak-Amerikában kifejezetten családi járműnek szánják, így lesz belőle három üléssoros változat is. Vontatni a négyhengeressel 2,4, a V6-ossal 2,54 tonnát lehet majd.
Bár a gyáriak egyelőre csak utaltak rá, nagy esély van rá, hogy az Explorernek ez a generációja már Európában is felbukkanjon, kiegészítve az Ecosport, Kuga és Edge alkotta szabadidő-autó kínálatot, és részben helyettesítve a Galaxy és az S-Max egyterűeket, amelyek várhatóan utód nélkül tűnnek el a kínálatból.