Tényleg ekkora a baj a Jaguarnál?
A Jaguar-Land Rover komoly spórolásra kényszerül, ezért is válik meg a cég 4500 főtől Nagy-Britanniában, ami a cég munkaerejének több mint a tizedrésze. A cég részéről azt mondják, a versenyképesség hosszabb távú megőrzése követeli meg ezt a lépést.
Úgy tűnik, gyárbezárást nem terveznek: a leépítéseket a cég különböző részlegeinél elosztva hajtják végre. A tervek szerint a teljes költségcsökkentési programnak vagy 2,5 milliárd font megtakarítást kellene hoznia másfél év leforgása alatt – így tudnák ellensúlyozni az elmúlt időszak profitot csökkentő változásait.
A külső okok közt szerepel az amerikai importvámok növekedése, a dízelmotoros modellek visszaszorulása és a WLTP mérési ciklus bevezetése Európában, az autók iránti kereslet csökkenése Kínában és persze a Brexit már tapasztalható hatásai. Mindezek tavaly 4,6%-kal csökkentették az eladásokat – összesen 592 ezer autót adtak el, amiből 181 ezer volt Jaguar és 411 ezer Land Rover és Range Rover.