Eddig is a Shelby modellek voltak a legerősebb Mustangok, de soha egyetlen gyári autó sem kapott ennyire nagy teljesítményű motort. A pontos értéket a Ford még nem közölte, csak annyit mondtak, hogy az 5,2 literes, kompresszoros V8-asuk 700 lóerő felett van.
Ez persze várható volt, miután a Dodge újra elindította az amerikai izomautók teljesítményversenyét a 707 lovas Hellcat motorokkal, és a Fordnak évekig nem volt válasza erre a kihívásra. Az új GT500 dinamikájáról is csak hozzávetőleges adatokat közöltek: 3,5 másodperc környékén gyorsul 96 km/h-ra, és 11 másodpercen belül futja a negyed mérföldet.
Az egész felhajtásnak a Ford számára attól lesz értelme, hogy a csúcs-Mustangot könnyen felismeri az utca embere, épp ezért a Shelby csomaghoz ezúttal optikailag nagyobb hűtőrács tartozik. A valóságban csak annyit tettek, hogy a hűtőrács alsó peremét feketére fényezték, ami így nem különül el igazán a felette és alatta tátongó nyílásoktól, így egyetlen nagy üvöltő szájat alkot a Mustang arcában.
Ez utóbbi egyébként az egyetlen váltó lesz a GT500-hoz, kézi váltót nem is kínálnak hozzá: aki ahhoz ragaszkodik, kénytelen lesz beérni a Shelby GT350-essel, amelybe csak 627 lóerős motort építenek.