Golf TCR: a legerősebb fronthajtású
Váratlanul bemutatták a Volkswagen Golf egy újabb sportváltozatát, amely az R és a GTI közti senki földjét hivatott betölteni.
Szükség aligha volt egy újabb sport-Golfra, de a VW nyilván megkutatta a piacot, mielőtt kijött volna a TCR-rel, azaz biztos, hogy elfér. Az autó egyébként csak nevében emlékeztet a túrakocsi-bajnokságokon induló, feltűnően kiszélesített, leültetett és becsövezett autókra. Igazából egy GTI, érezhetően erősebb motorral.
A kétliteres turbós négyhengeresből ezúttal 290 lóerőt hoztak ki, ami 45 lóerővel több a sima GTI motorjának teljesítményénél, és csak 10-zel kevesebb a Golf R-énél. Ám itt nincs összkerék-hajtás, mint a Golf R-ben, azaz a teljesítmény maradéktalan átvitele itt kevésbé hatékony.
Nyilván ennek köszönhető, hogy százra 5,6 másodperc alatt gyorsulhat, nem 4,9 alatt, mint a DSG váltós Golf R, pedig a TCR-ben is hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó dolgozik. Fronthajtású Golfból viszont ez lesz a legerősebb, és mivel a végsebességét az elektronika csak 260 km/h-nál korlátozza, a legtöbb Audit, BMW-t és Mercedest is le lehet hagyni vele a német autópályán.
A Golf GTI TCR árát is a teljesítménye alapján lőtték be. A 33 ezer eurós GTI Performance és a bő 41 ezer eurós Golf R közé: 38 950 eurót kérnek egy-egy példányért Németországban. Ugyanakkor nehéz lenne megindokolni, hogy miért venne ilyet bárki az összkerék-hajtású R helyett, ha az áruk között tulajdonképpen jelképes a különbség.