A Renault is kihátrál Carlos Ghosn mögül

2019.01.17. 11:43

Bár a Nissan és a Mitsubishi még novemberben kitette a Tokióban letartóztatott Ghosnt az elnöki székeiből, a Renault első számú vezetője hivatalosan most is ő. Ám úgy néz ki, most, hogy az óvadékkérelmét elutasították, a Renault főrészvényese, Franciaország, pontosabban a tulajdonosi jogokat gyakorló kormányzat is új, biztosabb vezetést szeretne.

Ghosn Gate

„A Renault-nak hosszú távon is fenntartható vezetésre van szüksége.” - mondta Bruno Le Maire pénzügyminiszter egy rádióinterjúban, tegnap este. „Az állam, mint részvényes, azt szeretné, hogy a következő napokban összeüljön az igazgatótanács, és egy új, stabil és fenntartható vezetőséget jelöljön ki.” - foglalta össze a lényeget.

A francia állam a Renault legnagyobb részvényese 15,1%-os részesedéssel, így döntő szava van a kérdésben, annál is inkább, mert a második legnagyobb részvényes, a Nissan a maga 15%-ával nem rendelkezik szavazati joggal a francia gyártó vezetőségében.

A Renault vezetése korábban csak Ghosn helyettesítéséről gondoskodott, miközben arról lehetett hallani, hogy a francia állam már a Tokióban raboskodó elnök-vezérigazgató utódját próbálja megtalálni. A pletykák szerint már találtak is megoldást: az elnöki posztra a Michelin jelenlegi vezérigazgatóját, Dominique Senard-t jelölnék, aki egyébként a gumigyárnál már bejelentette a visszavonulását, míg a vezérigazgatói teendőket a jelenleg ideiglenesen kinevezett Thierry Bolloré látná el továbbra is, már végleges kinevezéssel.

Ha a tisztújításra sor kerül, az valószínűleg Carlos Ghosn autóipari karrierjének végét is jelenti egyben. Ám a kérdés, hogy hogyan alakulhatnak a belső hatalmi viszonyok a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségen belül, nyitva marad, amíg az új Renault vezetés nem stabilizálja a helyzetet. Mindenesetre Ghosn félreállításával a három vállalat szorosabb összevonása, amely néhány hónapja állítólag még fenyegető lehetőségnek tűnhetett a japánok szemében, biztosan lekerül a napirendről egy időre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.