Drágább autókkal ijesztget a VW
A jelenlegi forgatókönyv szerint 2030-tól 60 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagot kell majd teljesíteniük az Európában autót forgalmazó cégeknek. Herbert Diess, a VW vezérigazgatója nemrég azt mondta, ez jelentős drágulással jár majd.
A Volkswagen vezére szerint úgy tudják hozni az EU szabályozásában foglaltakat, ha a legyártott autók 45-50%-a tisztán elektromos lesz. „Nem vagyok benne biztos, hogy hányan engedhetik majd meg maguknak akár az alapmodelljeinket.” - mondta. Példaként az Up! kisautót említette, amelynek az árát durván 3500 euróval (durván 1,1 millió forinttal), 14 500 euró körüli szintre (kb. 4,6 millió forintra) emelik majd, hogy megfeleljen a 2030-as előírásoknak. A Polónál ugyanez az áremelkedés 4000 euró (úgy 1,3 millió forint) körül lesz.
Diess szerint mindenképp elgondolkodtató a tény, hogy a francia sárgamellényes zavargásokat a gázolaj 10 eurocentes áremelése váltotta ki. Ilyen körülmények közt szerinte nem egyértelmű, hogy az autók árának ilyen mértékű emelkedése elfogadtatható lesz a szélesebb tömegekkel.
Azt is említette a vezérigazgató, hogy ők maguk kénytelenek lesznek motorgyártó kapacitásuk mintegy felét leépíteni, ami szintén a villanyautókra való kényszerű átállás egyik káros következménye lehet. Ugyanakkor jelezte, hogy cége jól halad a villanyautó-fejlesztéssel, és becsléseik szerint 2025-re a tisztán elektromos személyautók piacának 15-18%-át megkaparinthatják Európában.