A Cadillac saját motorfejlesztése a spórolás áldozata lett vagy egy évtizede. Jó ideig a Corvette régimódi V8-asát szerelték a sportosabb modellekbe, pedig sokáig volt a márkának saját, korszerűnek számító, hengerenként négyszelepes motorcsaládja. Most viszont némi kihagyás után felvennék a fonalat a Blackwing motorral, amely később állítólag az új, középmotoros Corvette-be is bekerülhet.
A Cadillac büszkesége jelenleg is kétféle változatban készül: a gyengébb 500, az erősebb 550 lóerős. Kicsit különös ugyan a 4,2 literes hengerűrtartalom – amiatt a 200 köbcenti miatt Kínában már épp a magasabb adókategóriába esik – viszont már ez a motor is a német konkurenciánál bevált felépítést követi: két turbófeltöltőjét a hengersorok közt helyezték el. Ezen felül is korszerűnek számít a benzinmotorok között, 32 szelepével és négy vezérműtengelyével, az exkluzivitást pedig a kézi összeszerelés biztosítja: minden motort egy adott ember rak össze, ahogy a luxusautó-gyártók krémjénél szokás.
A kép nem lenne teljes, ha nem említenénk meg, hogy a Cadillac majdnem egy évtizedet késett ennek a motornak a bemutatásával: a német gyártók hasonló motorjai 2010-es évek legelején kezdtek feltűnni. Ugyanakkor úgy néz ki, nem csak a GM luxusautóiban tűnhet fel az erős, turbós V8-as: az épp fejlesztés alatt álló, középmotoros Corvette egy változata is megkaphatja, bár ehhez alighanem tovább kell majd növelni a teljesítményét.