Ezek most a legnagyobb autógyárak
Valójában nem olyan egyszerű eldönteni, hogy a három autógyártó közül melyiket tekintsük a világelsőnek. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség személyautóban ugyan az első, de a nehéz teherautókat is számítva már a VW beelőzi – ráadásul az sem egyértelmű, hogy a francia-japán társulás tekinthető-e egy gyártónak, vagy sem. A Toyota egyértelműen a harmadik helyre szorult 2018-ban, de a különbség az eladott példányszámhoz képest minimális.
Az Opel eladásával a General Motors ugyan kikerült az élmezőnyből, de a verseny ettől még tovább dühöng. Az éllovasok továbbra is 10 millió jármű feletti mennyiséget adnak el évente. A Renault-Nissan-Mitsubishi trió termelése egy év alatt 10,76 millió személyautó volt, ehhez a Nissan 5,65 millió, a Renault 3,88 millió, a Mitsubishi pedig 1,22 millió autóval járult hozzá. A Volkswagen-csoport márkái 10,6 millió autóval járultak hozzá a világ személyautó-termeléséhez, de az MAN és a Scania teherautóit is számítva 10,83 millióra nő a szám, azaz a német gyártó is joggal tekintheti magát világelsőnek. A Toyota csoport a harmadik, 10,39 millió személyautóval, de itt sem lenne teljes a kép, ha nem tennénk hozzá, hogy a Hino teherautóit és autóbuszait hozzáadva az eredményhez, a cégcsoport 10,59 millió autót értékesített tavaly.
Egyelőre nehéz lenne megjósolni, hogy az erőviszonyok a továbbiakban hogyan alakulhatnak. Egyedül a Toyota jóslatát ismerjük az idei évre vonatkozóan: ők 10,76 millió autó előállítását tervezik a teherautókat is beleértve. Ám azt nem tudni, hogy eközben a két nagy konkurens eladásai merre mozdulhatnak.