Hiába minden zöld kampány: megint erősebb lett a német autópark

2019.02.03. 15:06

Minden környezetvédelmi kampány ellenére is évről évre egyre nagyobb és erősebb autókat vásárolnak a németek. A szigorúbb sebességkorlátozás sem érne semmit etéren egy tanulmány szerint. 

mb220d-28

A Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Institut tanulmánya szerint tavaly 153,4 lóerő volt a Németországban forgalomba helyezett új autók átlagos teljesítménye, 1,8 lóerővel, 1,2 százalékkal magasabb az előző évinél. Ezen belül is a dízelmotoros autók átlagos teljesítménye meghaladta a benzinesekét. A dízelek átlagos teljesítménye 168 lóerő volt, a benzineseké pedig 146 lóerő.

A dízeles autók részaránya tavaly harminc százalék körül ingadozott a forgalomba helyezett új autók között, míg a dízelbotrány kitörése előtt még ötven százalék körül volt. Ferdinand Dudenhöffer, a CAR-Institut igazgatója szerint mivel a vásárlók egyre inkább a nagyobb SUV-ket részesítik előnyben, a fogalomba helyezett új autók körében a dízeles autók részarányának csökkenését bőven ellentételezi majd a motorok teljesítményének a növekedése.

A CAR-Institut szerint a nagy motorteljesítményt előtérbe helyező vásárló preferenciákat nem befolyásolná a sebességkorlátozás kiterjedtebb bevezetése sem Németországban. Példaként Svájcot hozza fel a tanulmány, ahol szigorú sebességkorlátozás van életben, tavaly mégis 170 lóerő volt a forgalomba helyezett új autók átlagos teljesítménye. "A német autóiparnak nem kell tartania a sebességkorlátozás bevezetésétől" - tette hozzá Ferdinand Dudenhöffer.