Feltámad a Hispano Suiza
Ez a harmadik alkalom az elmúlt húsz év során, hogy felbukkan a Hispano Suiza neve egy korszerű autón. Az idei Genfi Autószalonra egy elektromos járművet ígérnek, amelyből egyelőre a karbonszálas műanyag karosszéria képét és egy egyszerű vonalrajzot mutattak.
„Amikor a Hispano Suiza története elkezdődött, 1900-ban, az első tervük egy villanyautó volt. Ez akkor nem valósult meg, de 119 évvel később végre elkészülhetett a márka első, teljesen elektromos hajtású autója.” - mondja az egyik cégalapító unokája, Miguel Suqué Mateu.
Magáról az autóról egyelőre annyit lehet tudni, hogy a neve Carmen, és a műszaki megvalósításban részt vett a Mahindra Formula-E csapatának egyik beszállítója, a QEV Technologies.
A Hispano Suiza 1904-től 1938-ig gyártott luxusautókat, később pedig döntően repülőgép-motorok gyártására álltak át. Önálló cégként 1968-ig működött, majd a francia SNECMA vásárolta fel, amely ma Safran néven továbbra is a legnagyobb hajtóműgyártók egyike.
A név használati jogát jelenleg egy spanyol cég birtokolja, amely már több alkalommal mutatott prototípusokat. 2000 és 2002 között HS-21 néven három autót is láthatott a közönség különböző autókiállításokon, 2010 elején pedig egy Audi R8 alapú, de más formatervű, és jóval drágább autót mutattak, hogy aztán az elmúlt kilenc évben ismét hallgatásban burkolózzanak.