Jean Todt kiakadt: jöhetnek a hibrid WRC-k

2019.02.05. 17:28

Az FIA elnöke, Jean Todt szerint tarthatatlan, hogy a ralisport csúcsa, a világbajnokság és az arra épülő WRC-autók nem követik a trendeket. Idén kihirdetik a 2022-től öt évig érvényes új szabályokat, ami ezek után várhatóan hibridkorszakot jelent majd.

mjm

Kisebb-nagyobb mértékben energiavisszanyerő rendszereket évek óta használnak nagy pályaautós szériákban a Forma-1-től a WEC-ig, a ralisport csúcsát, a rali-világbajnokságot ezzel szemben eddig teljesen elkerülte a hibrid technológia. A jelenleg érvényes szabályrendszer szerint a gyártóknak (Ford, Citroen, Toyota, Hyundai) 1,6-os turbós benzinesekből kell tudniuk kihozni a legtöbbet és ez így lesz még a 2021-es szezon végéig, addig érvényes ugyanis a mostani keretrendszer, utána kezdődik egy új ötéves ciklus új szabályokkal.

maxresdefault

Todt a napokban beszélt arról, mennyire frusztrált, hogy a ralisport nem mozdult el a hibrid technológia felé, amiatt pedig még inkább, hogy ebben a gyártók rugalmatlanságának is nagy szerepe van. Amikor az autószalonokat járom Frankfurtban, Párizsban, Kínában, Japánban, Genfben, csak új technológiákat látok. Frusztrál látnom, hogy ezzel szemben az FIA egy világbajnokságán mennyire nem akarják ezt – mondta a szövetség elnöke, aki hozzátette, hogy végre a gyártók is kezdik beismerni, hogy kell valamennyi hibridizáció, de aztán még egyszer megjegyezte a motorpsort.com-nak: ennek a kitalálása csak azért várt idáig, mert a gyártók eddig nem voltak rá nyitottak

wrclappi

Az FIA-nak még az idén ki kell hirdetnie a 2022-től érvényes keretrendszert, hogy a már a sorozatban szereplő és a később becsatlakozó gyártóknak legyen mi alapján elindulni a fejlesztésekkel. Az autósport csak akkor bír reklámértékkel, azaz akkor vonza be az új szereplőket, ha a kortárs technológiáról szól, az pedig a 2022 és 2027 közti időszakban a mostaninál sokkal inkább a hibrid- és a villany-hajtások lesznek. Hogy a hibidnek lesz szerepe a közeljövő WRC-iben, már biztos, a full villanyt valószínű nem merik még meglépni az FIA-nál.