Megújítják a Volkswagen Passatot
Közel öt éve van piacon az európai Passat nyolcadik generációja, és most változtatnak rajta érdemben először. Az új orr-részen kívül frissül a motorválaszték és a fedélzeti elektronika is.
Legkönnyebben szemből lehet majd felismerni a frissítés utáni Passatot, a magasabb hűtőmaszkról, és a befelé vastagodó fényszórókról, amelyek valamelyest módosítják az autó karakterét, legalábbis elölnézetből. Ezen felül igazítottak a lökhárító alsó részén, hátul pedig új belső mintázatú lámpákat találunk, de ezen túl más érdemi változtatást nem végeztek.
Belül a műszerfalat és környékét fejlesztették leginkább. Új a digitális műszeregység, amely kontrasztosabb, és jobb felbontású 11,7 hüvelykes LCD kijelzőt tartalmaz. Szintén friss fejlesztés a MIB3-nak nevezett szórakoztató és információs rendszer. Ez 6,5, 8 és 9,2 hüvelykes kijelzővel lesz elérhető, integrált SIM-kártyával rendelkezik, így wifi-hotsportként is használható, és állítólag javítottak a hangfelismerő képességein. A Hello Volkswagen szavak elhanzása után fogadja az utasításokat, és állítólag elég neki megmondani az uticélt, hogy beállítsa a navigációt. Az persze nem biztos, hogy ezt magyarul is tudja majd, viszont a frissebb informatikai rendszerekkel alighanem mindenki jobban jár.
A motorválaszték nagyrészt ismerős négyhengeresekből áll. Benzinmotorból 1,5 literes 150 lóerőset, valamint 2 literes 190 és 272 lóerőset kínálnak. A dízelek sora az 1,6 literes 120 lovassal indul, és háromféle kétliteressel folytatódik, ezek 150, 190 és 240 lóerősek. Ezen felül visszatér a hibrid Passat GTE is, nagyobb, 13 kWh-s akkumulátorral, 218 lóerő összteljesítménnyel és 55 km-es tisztán elektromos hatótávval.
Akad néhány új vezetési segítség is a megújított Passatban. Ilyen az előrelátó sebességtartó rendszer, amely a műholdas navigáció adatai alapján élesebb kanyarok és körforgalmak előtt lelassítja az autót, és a táblákat követve képes a megengedett értéken belül tartani a sebességet. Ezen felül új még a Travel Assist nevű fél-önvezető rendszer, amely a korábbi, csak kis sebességnél használható Traffic Jam Assist utóda. Ez már 210 km/h-ig használható, és 2-es szintű önvezetést valósít meg, azaz kereszteződések nélküli úton beavatkozás nélkül képes elvezetni az autót, egészen addig, amíg a sofőr fogja a kormányt.
A felújított Passat bemutatóját a Genfi Autószalonon tartják, a forgalmazás pedig a nyár folyamán kezdődhet Európa nagy részén.