Az Alpina B7 régebben igazi hiánypótló volt: a BMW M7-es, amit a gyáriak soha nem készítettek el. Most már létezik M760Li, de az Alpina ezúttal is egy kicsit mást nyújt, mint a gyáriak.
A B7-be nem a hetes sorozat legnagyobb motorját, a 6,6 literes V12-est építik, hanem az M5-ös BMW-éhez hasonló 4,4 literes V8-ast. A tuningmotor még csak nem is erősebb annál, kerek 600 lóerős, de a B7 egy kicsit mégis többet tud, ha másban nem is, végsebességben biztosan.
Hatszáz lóerő és 800 Nm csúcsnyomaték persze egyáltalán nem kevés. Az üresen is 2,2 tonnás B7-est a nyolchengeres turbómotor 3,5 másodperc alatt gyorsítja százra, és 330 km/h végsebességet biztosít a számára.
Hogy ilyen sebességtartományban is stabil maradjon az autó, azt a speciálisan programozott légrugózás biztosítja. Az alapállapothoz képest 225 km/h felett másfél centivel csökkenti az autó hasmagasságát a rendszer. Ugyanakkor kisebb tempónál 2 centivel meg is emelhető vele az autó, így rossz úton csökkenthető a sérülés veszélye.
Az autó külsejéhez ezúttal alig nyúltak, egyedül az autó lökhárítójának alján helyezték el a szokásos Alpina feliratot, és persze az óriási – 20, vagy akár 21 hüvelykes – Alpina Classic felnik szúrhatnak szemet. Ezen felül egy kicsit kevesebb az autón a króm, mint a gyári hetesen. Az ablakkeretek például feketék – így talán egy leheletnyivel kevésbé fáj az új vaddisznó-orr is.