Eljött az utolsó hathengeres kompakt BMW
A BMW úgy lépett be a kompakt autók piacára 2004-ben, hogy közben igyekezett megtartani mindazt, amit addig a márka sarkalatos értékének tartottak. Így lett ez a korszak egyetlen hátsókerék-hajtású, hosszmotoros kompakt modellje.
Mostanra azonban változott a helyzet: a kínálatban több sikeres modell is akad, amely a Minihez kifejlesztett, keresztben álló motoros UKL padlólemezre épül. Ilyen a két 2-es Tourer egyterű, és néhány éve már az X1 is, és ezek révén a BMW vezetői megbizonyosodhattak róla, hogy hátsókerék-hajtás és soros hathengeres motor nélkül is elfogadják a típusaikat a vásárlók. Így a következő 1-es sorozat már szintén a fronthajtású műszaki alapokra épül.
Ezt a váltást jelzi, hogy a hamarosan kifutó 1-es sorozatból elkészült az M140i Finale Edition változat. Ezek az autók lesznek az utolsó hathengeres, hátsókerék-hajtású csapott hátú BMW-k, legalábbis Ausztráliában. Az autó érdemben nem tér el a már ismert M140i-től, bár 18 hüvelykes fekete felniken érkezik, az alapfelszerelése része az adaptív lengéscsillapítás, és az M Sport fékek kék nyergekkel. Az autó orrába ezúttal is a 3 literes turbós BMW hathengeres 335 lóerős és 500 Nm csúcsnyomatékú változata kerül, amely 4,6 másodperc alatt gyorsítja a típust százra.
Úgy tudjuk, a BMW még az idei év első felében bemutatja az új 1-es sorozatot, és az az érzésünk, nem Ausztrália az egyetlen piac, ahol ilyen módon búcsúztatják a régi modellt, de a vásárlók ezúttal ott találkozhatnak a különkiadással először.