Az utolsó métereken fogyott el a töltés, hihetetlen befutója lett az FE-futamnak

2019.02.17. 08:10

Egyáltalán nem újdonság, hogy a Formula-E messze fordulatosabb futamokat képes összehozni, mint bármi más formulaautós sorozat mostanában, de ami a mexikói verseny befutójánál történt, olyat még a Forma-1 is ötvenévente kábé egyszer tud. 

Ennek a drámai befutónak a két főszereplője a sorozat korábbi bajnoka, Lucas di Grassi és egyik újonca, Pascal Wehrlein voltak. Utóbbi vezette végig a versenyt a pole-ból indulva, de az utolsó percekben (45 perc+1 kör egy futam) már látszott, hogy rosszabbul menedzselte az energiafelhasználását, mint a mögötte jövők. Idén már nincs autócsere futam közben, azt az energiamennyiséget kell mindenkinek beosztania, amivel elrajtol. Az utolsó körökben Wehrlein végig bő egy százalékkal állt rosszabbul, mint di Grassi, de jól védekezett, miközben erősen spórolós tempót ment. Aztán jött a célegyenes és már nem volt miből tolnia, a brazil pedig befért neki a fal mellett. 

Di Grassi öröme
Di Grassi öröme

Szegény Wehrlein egyetlen vigasza, hogy ha célba is ért volna di Grassi előtt, sem ő nyer. Korábban elmért egy kanyart, levágásért pedig a futam után kapott egy öt másodperces büntetést. Wehrlein mellett a Nissan is hasonlóan járt: a harmadik-negyedik helyekről csúsztak le az autói mezőny végébe az utolsó fél körben, miután mind a két autó kifogyott a töltésből. 

Ezzel a befutóval Wehrlein átvette a szezon legdrámaibb momentuma címet a második futamon egymást az élről kilökő BMW-sektől.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.