Elkészült a Toyota Hiace következő generációja
Nem forgalmazzák majd mindenütt, így várhatóan Európában és Japánban sem, ám a világ legnagyobb részén ez lesz a Toyota legfontosabb haszonjárműve.
A Hiace majdnem akkora legenda a Toyotánál, mint a Corolla: 1967 óta gyártják, szinte mindenütt felbukkant már a világban, és már a hatodik generációt mutatja be belőle a japán gyártó. Az új változat nagyobb lett, mint az elődje: a rövid változat is 5,26 méteres, hosszában több mint 50 centi, széltében bő 25 centivel nagyobb az elődjénél, a tengelytáv pedig 64 centit nőtt. Emellett van egy 5,9 méteres hosszabb kivitel is, amelyből a személyszállító akár 17 személyes is lehet. Ez a növekedés a legtöbb piacon előny lesz, viszont ugyanez az oka, hogy Japánban nem tervezik a forgalmazását: ott egyelőre piacon tartják az előző generációt, mondván, hogy a helyi igényeknek az jobban megfelel.
Az új modellbe egyébként kétféle motor kerül: a Camryből jól ismert 3,5 literes V6-os benzines, illetve egy 2,8 literes négyhengeres dízel, amely alighanem a Land Cruiser dízelmotorjának rokona. A típus egyik újdonsága egyébként, hogy a motorház nem a fülke alá, hanem elé került, így az orr-rész hosszabb lett, viszont a karosszéria alacsonyabb, a fülke pedig tágasabb lehet, mint korábban.
Valószínűtlen, hogy Európában felbukkanna az új Hiace – itt a Peugeot-val közösen fejlesztett Proace vette át a szerepét – viszont Ázsia nagy részén, a Közel-Keleten, Afrikában, Latin-Amerikában és Mexikóban kapható lesz. A gyártás a Fülöp-szigeteken zajlik majd, így itt lesz elsőként kapható.