Hát ezért volt szükség az új Mercedes G-osztályra

2019.02.28. 16:26

Három terepjáró-jellegű modell teszteredményeit hozta nyilvánosságra az EuroNCAP. A Mercedes új G-osztálya (W464), az új Honda CR-V és a Seat Tarraco egyaránt öt csillagos eredménnyel végzett.

A CR-V és a Tarraco öt csillaga nem különösebben meglepő: ezek új tervezésű, önhordó karosszériás modellek. A G-osztály esetében viszont érdemes megjegyezni, hogy bár funkcionálisan és formára is alig változott a típus az 1990-től gyártott W463-ashoz képest, sőt, a létra-alvázas felépítés is maradt, a típus passzív biztonsága most már a kor színvonalának megfelelő.

Az előző G-osztálynak nem volt EuroNCAP töréstesztje, sőt, úgy néz ki, semmilyen sem, és ez nyilván nem véletlen: az alapjaiban 1970-es évekbeli konstrukció valós balesetek képei alapján aligha volt a passzív biztonság bajnoka, hiába tartozott a legdrágább terepjárók közé. Az EuroNCAP felvétele alapján ez már a múlté: az új generáció, a W464-es már nem csak látványra hasonlít páncélszekrényhez, de ténylegesen egész biztonságos. A felnőttek védelmére 90%-ot, a gyerekvédelemre 83%-ot kapott, a 78%-os gyalogosgázolási pontszáma sem rossz, és a biztonsági elektronikáját is 72%-ra értékelték.

Ha passzív biztonságról van szó, a Tarraco és a CR-V viszont még meggyőzőbbnek tűnik: a Honda 93, a Seat 97%-ot kapott felnőtt-védelemre, a gyerekek biztonságát 83 és 84%-ra értékelték bennük, a gázolásos teszten 70 és 79%-ot értek el, a felszereltségük pedig 76 és 79%-ot érdemelt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.