Lassan hagyománnyá nemesedik, hogy a Genfi Autószalon előtt hirdetik ki az Év Autója cím győztesét, amelyet élő közvetítésen követhetünk. Három órától itt ön is figyelemmel kísérheti, hogy a hét idei jelölet hogyan rangsorolták a zsűri tagjai.
Alább olvasható, hogy a Totalcar zsűritagja hogyan szavazott.
Csikós Zsolt pontszámai, indoklással:
Alpine A110: 4
Ha csak egy autó lesz, amire a 2018-ban bemutatottak közül emlékezni fogunk, arra az Alpine az esélyes. Könnyed mozgásával, a működésének felettébb messzire tolt határainál is kiszámítható vezethetőségével úgy tűnik, csupán egy célra tervezték: hogy autóvezető hőst faragjon az emberből. A legnagyobb élmény, amit négy keréken átélhetük.
Citroen C5 Aircross: 3
Az utolsó autó, amelyik a kényelemnek ezt a szintjét tudta nyújtani, a hidrós C5-ös volt. A nagy Aircross trükkje a házon belül fejlesztett lengéscsillapítóban rejlik, s a csoda működik. Nemtörődöm flegmasággal hagyja figyelmen kívül a bukkanókat és gödröket – megnyugtató és egyedi élmény. Óriási hely, vidítóan modern belső tér és egy közelgő hibrid tesz hozzá a pontokhoz, de a többi autóban itt jellemzően azért több az innováció.
Ford Focus: 3
Ebből a designból sugárzik, hogy mennyit gondolkodtak minden műszaki porcikáján: van benne kontrasztérzékelő útszegély-érzékelés a sávtartóhoz, egy olyan vetítős kijelző, amely polárszűrős napszemüvegben is látszik, kivételesen áramvonalas a forma, a háromhengeres motoroknál is megjelent a hengerlekapcsolás, a hátul többlengőkaros verziókat kiváló vezetni. De a belső tér elszomorító, az olcsóbb változatok nem különösen élménytelik.
Jaguar i-Pace: 5
Ez itt 2019 autója. Egy elektromos, gyors, csendes, hatékony, tágas SUV, amelynek az ára a Tesla Model S P75 szintjén húzódik, de a Jaguar általában véve sokkal kerekebb autó. Kivételesen jó vezetni is. Találunk benne újításokat: a 0,4 g-s regeneráló fékezés, az utasmennyiség-függő fűtőrendszer, az ötcsillagos Euro NCAP törésteszt például. És milyen jól néz ki!
Kia Ceed: 4
A Kia nagyon kis híján nyer az én jegyzeteim szerint, s csak azért nem, mert a Jaguar I-Pace ebben az évben felkiáltójelként emelkedik ki a bemutatott autók mezőnyéből. Négy karosszériatípus, melyek közül kettő kivételes, mindenféle hajtás a szívó benzinestől a konnektoros hibridig, egy rendkívül jól összeszedett karosszéria és futómű, valamint a kategória legnagyobb kombija. A tökéletes mindenes.
Mercedes-Benz A-Class: 3
Ha ennek a Mercedesnek alacsonyabb lenne az ára és több karosszériaváltozata lenne a mostani kettőnél, nálam még meg fel is került volna az első helyre. Most, hogy a régi A osztály összes hibáját kigyomlálták, az új modell minden területen kiválóan teljesít, mindehhez pedig hozzátesz tanulékony beszédfelismerést, kiváló fedélzeti funkciókat és egy jó adag minőséget. A belső tere különösen megfogott.
Peugeot 508: 3
A Peugeot-nál újra feltalálták a limuzint és nekem tetszik. Egy 508-as felbukkanása az utcán felemelő látvány, a kombija talán pedig még szebb. Jönnek a modern hajtásláncok, a belső tér hangulata sintóista templomokét idézi, az i-Cockpit pedig végre megüti a használhatóság szintjét. De az 508-as rettentő szűk és nincs benne nagy mennyiségben innováció.