Plus Six: modern retró, BMW turbómotorral

2019.03.05. 16:26

Vannak dolgok, amelyeket a változatlanságért szeretünk. Ilyen a Morgan, ahol az 1950-es évek eleje óta látszólag ugyanaz a sportkocsi készül. Persze ez csak a felszín, a változatlan burkolat alatt újból korszerűre cserélték a technikát.

Ahogy a Morgannál megszokhattuk, a név tartalmazza a hengerek számát a motorban. Ezúttal Plus Six-re változik a csúcsmodell neve, ami a BMW soros hathengeres turbómotorjára utal: a 340 lóerős és 500 Nm csúcsnyomatékú motor ugyanaz, amit például a BMW Z4 és a Toyota Supra orrában is megtalálunk. A váltó is a hozzá járó nyolcfokozatú ZF automata – a különbség a körítésben van.

A Morgan ragasztott alumínium vázszerkezetet használ, ami állítólag továbbra is tartalmaz fából készült elemeket. Ám azt mondják, ez nem növeli a tömeget, vagy csökkenti a merevséget: az egész szerkezet így sem nyom többet egy mázsánál. Így lehet, hogy a Plus Six összesen 1075 kilós üresen, amivel a gyáriak szerint ez az eddig épített leggyorsabb Morgan, beleértve a korábbi, erősebb V8-as modelleket is. A gyorsulás százra 4,2 másodperc alatt lehetséges, a végsebesség 267 km/h, a fogyasztás pedig 7,4 liter száz kilométeren, vegyes ciklusban.

A hagyományokhoz hűen a Plus Sixből sem készül sok: azt ígérik, az éves termelés nem haladja majd meg a 300 példányt. Egy-egy ilyen autó ára 77 995 angol font lesz, ami átszámítva olyan 28,5 millió forintnak felel meg. Amit pedig cserébe kínál, az az időtlen elegancia és valódi brit kézműves karosszéria.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.