Amekkora sláger volt tizenöt éve, annyira nem vonz már senkit manapság a Cadillac CTS. Változtatni kellett, és a GM-nél úgy döntöttek, megpróbálkoztak egy kupétetős modellel.
A legjobb évében a CTS-ből több mint 60 ezer példányt adtak el csak az Egyesült Államokban, viszont 2015 óta nem sikerült ismét 20 ezer fölé vinni az eladásokat. Ez egyértelmű jel a piac részéről: a vásárlók már nem elégszenek meg egy amerikai 5-ös BMW riválissal. Ezért a GM luxusmárkája most valami újjal próbálkozik.
A CT5 elnevezés persze jelez egyfajta folytonosságot – leírva, messziről épp úgy néz ki, mint a CTS – de a két típust biztosan nem fogják összekeverni. Az újdonság lendületes ívű tetőt kapott, a vonásaiban pedig egyre kevesebb az éles-szögletes stílus, amit a 2000-es évek elején épp a CTS első generációjával vezettek be, és Art & Science-nek neveznek. Hogy jó irány-e az éles vonások felpuhítása, azt döntse el a képek alapján mindenki maga, de hogy a CT5 más, és ezzel megadták neki a lehetőséget, hogy újra sikeres legyen, az egyértelmű.
Műszaki szempontból nem várható nagy újdonság: a műszaki alap az ATS-hez tervezett, hátsókerék-hajtású Alpha padlólemez egy hosszabb és szélesebb változata. A motorválaszték amerikai módra kéttagú lesz: az alapmodellbe a 2 literes Ecotec turbómotor egy változata kerül – a teljesítményszint egyelőre nem ismert, de 250 lóerőnél biztosan nem lesz gyengébb az új típus – míg az opcionális motor várhatóan a CT6-ból már ismert biturbó V6-os egy változata lesz. Itt is felbukkan a GM tízfokozatú automata váltója, amely a gyáriak szerint már teljesen észrevétlenül vált.
A CT5 élő bemutatóját áprilisban tartják a New York Auto Show-n, bár Európába várhatóan csak jövőre válik elérhetővé a típus.