A vezérigazgató azt ígéri, hogy a Lotus marad, ami volt, de szélesebb kör szempontjait veszik figyelembe az újabb típusok tervezésekor. Az első Lotus, amelybe beszállni és bent ülni is kényelmesebb lesz, 2020-ra várható.
„A ma ismert DNS köré építjük az autóinkat holnap is. Ugyanolyan lesz a teljesítményük és a kezelhetőségük, viszont szélesebb kör számára bizonyulhatnak vonzónak. Jelenleg az autóink célszerűsége, a beszállás és kiszállás kényelmetlensége, egyáltalán, a mindennapi használhatóság hiánya okozza a legnagyobb problémát.” - magyarázta Phil Popham.
A cég jelenleg épp azon dolgozik az új többségi tulajdonos, a Geely által biztosított friss tőke felhasználásával, hogy elkészítse az Elise, az Exige és az Evora utódait. Úgy tudjuk, ezek a modellek egy teljesen új platformra épülnek majd, és legalább 2023-ig folyik majd a fejlesztésük. Viszont készül egy átmeneti típus is, már az új tervezési elvek alapján, de még az Evora alapjainak felhasználásával, ami már jövőre bemutatkozhat.
Popham szerint a legfontosabb feladatnak jelenleg a sportkocsi-kínálat felfrissítését és felfuttatását tekintik – tavaly valamivel több, mint 1600 autó készült egy olyan üzemben, amelyet eredetileg évi 5000 autóhoz terveztek – de a kínálat lehetséges bővítését is elképzelhetőnek nevezte hosszabb távon.
Talán a legfontosabb információ, amit a vezérigazgató megosztott, az, hogy a Lotusnál most ismét bőven van pénz. „Nem tíz- vagy százmilliókról beszélünk, hanem milliárdokról” - mondta Popham, ami természetesen angol fontban értendő. És ez már olyan nagyságrendű összeg, amiből egy ekkora cég képes lehet teljesen megújulni. Valószínűleg nem túlzás azt állítani, hogy ez itt a márka soha vissza nem térő esélye, hogy visszaverekedje magát a Ferrari, az Aston Martin és a Porsche illusztris társaságába, ahová az 1980-as években tartozott.