Úgy látszik, a BMW-nél is véget értek a pazarlás évei, ennek jegyében optimalizálják a kínálatot. Első körben a 3-as BMW Gran Turismo változata esik áldozatul a spórolásnak, bár ez talán nem is akkora meglepetés.
A 3-as GT létezésére eddig sem volt egyszerű indokot találni a 3-as Touring mellett, ferdehátú ötajtósnak pedig ott a sportosabb arányú 4-es Gran Coupé. Alighanem így gondolták ezt a BMW-nél is, amikor eldöntötték, hogy a GT utódját már nem fejlesztik ki.
A cég pénzügyi igazgatója, Nicolas Peter egyelőre ezt az egy típusváltozatot említette, amely biztosan megszűnik, de jelezte, hogy másutt is egyszerűsíteni szeretnék a kínálatot. Nem csodálkoznánk rajta, ha később a jelenleg három tagú 4-es sorozatot is megnyirbálnák, bár azt nehéz megjósolni, hogy az ötajtós Grand Coupé vagy a kétajtós kupé esélyesebb-e rá, hogy megszüntessék.
A BMW tavaly elég vacak évet zárt, a nyereségük 7,9%-kal csökkent, de ami ennél is többet mond, a nyereség a forgalomhoz képest 9,7-ről 7,2%-ra zuhant. Ez több körülmény kedvezőtlen változásának köszönhető: egyszerre estek vissza az eladások Európában és Kínában, de tavaly kellett átállni az új Euro6d Temp mérési szabványra, ami a motorválaszték átdolgozását követelte meg, és nőttek a vámterhek a BMW Észak-Amerikában gyártott, de Kínába szállított modelljein.