Jön a V8-as Bentley Continental GT

2019.03.19. 13:39

A kupé harmadik genrációjának bevezetését a legerősebb, W12-es motorral kezdték, de számítani lehetett rá, hogy jön a négyliteres V8-as is, ha már ilyen motor kerül a versenyváltozatba.

Az előző Continental GT-ből már készült hasonló: annak a motorját a Bentley és az Audi fejlesztette együtt. Most állítólag a Porschével működtek együtt, és a végeredmény egy kicsivel erősebb motor: az új nyolchengeres 550 lóerő és 770 Nm leadására képes. Ehhez a motorhoz is nyolcfokozatú automata váltó és állandó összkerékhajtás jár.

Igazából a számok azt jelzik, hogy aki az olcsóbb GT-t választja a W12-es helyett, annak sem lesz hiányérzete. A gyorsulás százra 4 másodperc alatt megy a V8-asnak és 3,7 alatt a W12-esnek, ami aligha érzékelhető. A kisebb, könnyebb motor ugyanakkor kisebb tömeget és kedvezőbb súlyelosztást jelent, és a nyolchengeres 318 km/h-s végsebessége sem fog senkiben hiányérzetet hagyni. A nagyobb motor elsősorban a hengerszám jelentette presztízs miatt lehet vonzóbb.

A két változatot egyébként nem könnyű megkülönböztetni egymástól. Külsőre az egyetlen eltérést a kipufogóvégek jelentik: míg a V8-asnak négy kisebb ovális csőben végződik a kipufogórendszere, addig a W12-esé csupán kettőben, de azok jóval szélesebbek.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.