Amíg a BMW 2008-ban ki nem jött az X6-ossal, egyértelműen a Porsche Cayenne volt a legsportosabb fazonú terepjáró. És most saját kupéjukkal visszaszereznék ezt a státuszt.
A Porschénél ma már a példányszám a fontos – amióta a cég a VW csoport részévé vált, ez még inkább igaz – és a növekedéshez vezető út egyértelműen a terepjárókon, és nem a sportkocsikon át vezet. Talán ezért érezték szükségét egy új terepjáró-változat, a Cayenne Coupé bemutatásának, amely tovább emelheti a számokat, és a Cayenne-nél vagy a Macannál egyértelműen jobban illik a Porsche sportos arculatához is.
Természetesen műszakilag kevés a különbség a harmadik generációs Cayenne-hez képest, a legfontosabb eltérések a formaterven túl a helykínálatot érintik. A Coupé 600-625 literes csomagteret kínál (a kisebb szám a V8-as értéke, annak valamivel még szűkebb a csomagtere) – lehajtott ülésekkel ez 1510-1540 literre növelhető – százegynéhány literrel kevesebb ugyan, mint amit a Cayenne kínál, de így is bőségesen elégnek tűnik akár öt személyszámára is. A kupétető persze nem nagyon jó a hátsó utasok fejtere szempontjából, de ezen is igyekeztek segíteni a hátós üléssor 3 centis süllyesztésével.
A motorválaszték egyelőre két benzinesből áll, a kisebbik 2,9 literes, turbós V6-os 340 lóerővel és 450 Nm csúcsnyomatékkal. Már ezzel is 6 másodperc alatt érhető el a százas tempó, a végsebesség pedig 243 km/h. Aki ezt kevésnek érzi, kérheti az autót négyliteres, 550 lóerős és 770 Nm csúcsnyomatékú V8-assal is – ez a kivitel a Turbo – ezzel 4 másodperc alatt gyorsítható az autó százig, a végsebessége pedig 286 km/h-ra nő.
Németországban a Cayenne Coupé hathengeres motorral 83 711 euróba kerül majd, ami 8883 euróval több, mint a sima Cayenne ugyanilyen kiépítésben. A nyolchengeres változatért 146 662 eurót kérnek, ami 7812 euró különbséget jelent. Ám a gyáriak szerint ez csak részben számít a sportosabb karakter felárának, hiszen a Coupé gazdagabb felszereltséggel érkezik, amelynek része az üvegtető, és mindaz, amit a Cayenne-hez Sport Chrono csomagként árusítottak, benne a sebességfüggő szervokormánnyal, az üzemmódváltó kapcsolóval és a tolatókamerával.