Az Ineos-féle Land Rover Defender helyettesítő terepjáró fejlesztése halad, és úgy néz ki, sokkal inkább lesz német, mint brit.
Jim Ratcliffe, az Ineos tulajdonosa még 2017-ben jelentett be, hogy cége önerőből kezd terepjáró-fejlesztésbe, miután a Land Rover leállította a Defender gyártását. A brit üzletember persze csak a koncepciót határozta meg, a fejlesztési szakértőkkel végezteti: a Mercedesből kiszervezett tervezőcéget, az MBtech-et bízták meg a mérnöki feladatok elvégzésével, és a Magna Internationalt a műszaki alapok kifejlesztésével. Mindkét cégnek komoly tapasztalatai vannak terepjáró-fejlesztésben, nagy részben a Mercedes G osztály kapcsán.
A Project Grenadier néven ismert fejlesztésről ezzel együtt mind a mai napig alig tudunk valamit, ezért is meglepő, hogy most bejelentették, motorszállítónak a BMW-t választották. Dirk Heilmann, a munkát koordináló Ineos Automotive vezetője szerint a döntést elsősorban a várható minőség miatt hozták. „Egyszerűen szólva a legjobb motorokat építik a világon. A BMW-vel dolgozni számunkra nagy lépés célunk elérése felé, azaz hogy egy kompromisszumot nem ismerő terepjárót építsünk.” - mondta. E megállapítás első felét persze érdemes kritikával kezelni, de egyértelmű, hogy a BMW-vel való megállapodás nagy előrelépés az Ineos számára.
A bejelentés tulajdonképp arra jó, hogy emlékeztesse a közönséget az Ineos terepjáró-projektjére, amely a 2020-as évek elejére eredményezhet megvásárolható terméket. Az persze kérdéses, hogy egy ilyen modellnek mennyi esélye lehet, különösen azután, hogy kiderült, a Land Rover dolgozik a Defender utódján, és amit eddig elárultak, abból arra lehet következtetni, hogy ez sem lesz rossz terepjáró.