Telitalálat az új Ferrari, mégsem készül több

2019.03.26. 11:42 Módosítva: 2019.03.26. 12:10

Valószínűleg a P80/C a leghosszabb ideig tervezett egyedi Ferrari a mai napig. Több mint száz szakember 2015 óta dolgozott a 488 GTB alapú típuson, amely simán lehetne a legendás 288 GTO, vagy akár az F40 szellemi utódja.

Pedig egyetlen magánszemély igényeire szabták, aki elsősorban pályagépként számít a típusra. Az érdekes az, hogy ennek ellenére a Ferrari Centro Stile profi formatervező csapata, és a sportkocsigyártó aerodinamikai részlege közösen dolgozta ki a részleteket. Talán a hosszú fejlesztési idő lehet az oka, mindenesetre nem csak a karosszéria tér el jócskán a széria 488-asétól – ami azt illeti, nem is nagyon emlékeztet rá – de a műszaki megoldások is mások, mint amelyeket a gyári GT3-as versenyautókban alkalmaztak. Itt például Xtrac szekvenciális versenyváltót használtak, míg a versenyzésre szánt 488-asokba Hewland váltót építettek.

A tulajdonos egyébként úgy rendelte meg az autót, hogy kétféle kialakítással lehessen használni: versenypályára nagy karbon szárnyat és 18 hüvelykes központi anyás felniket visel, kiállítási célra pedig szárny nélkül, 21-es felnikkel alkalmazható.

A megrendelő személye egyelőre ismeretlen, a gyáriak csak annyit mondtak, hogy Ferraris körökben ismert műértőről van szó. Az sem derült ki, hogy mennyit kértek tőle az egyedi versenygépért, de egészen biztos, hogy legalább hét számjegyű összegbe került a Ferrari-mércével is kivételesen sok munkával előállított jármű, amelyből egészen biztosan nem készítenek másikat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.