Gyári képeken az új 1-es BMW

2019.03.27. 15:01

Ez lesz a BMW első hagyományos személyautója fronthajtással, amelyet Európában is forgalmaznak. Talán ezért kezdik már a bemutató előtt bizonygatni, hogy milyen jó ez.

A BMW-nél látszólag korábban is túlrettegték a fronthajtás-kérdést, de a Mini példája, és talán az elsőkerék-hajtású Mercedesek sikere is segített, hogy lassanként a cég vezetése is elhiggye, a vevők zöme nem azért vesz BMW-t, mert az hátul hajt, inkább annak ellenére.

A fronthajtás tulajdonképp nem újdonság a BMW-nél: 2014 óta lehet kapni a 2-es Active Tourer egyterűt, 2015 óta az X1-est, 2017 óta pedig az X2-est, és ezek mind az UKL platformra épülnek, ami keresztben beépített, legfeljebb négyhengeres motort jelent, és első- vagy összkerék-hajtást. Ám hagyományos személyautót eddig csak egyet mutattak be, amely hasonló műszaki tartalmú: az 1-es szedánt, amely csak Kínában kapható. Az idén viszont érkezik az 1-es sorozat harmadik generációja, szintén UKL alapokon – ezt kezdi már most mutogatni a BMW.

Hangsúlyozzák például, hogy az új 1-es tervezésekor mindent megtettek az alulkormányozottság – egyszerűbben szólva a gázadásra jelentkező orrtolási hajlam – megszüntetésére. Ennek érdekében itt is alkalmazzák majd az ARB nevű megcsúszásgátló megoldást, amit eredetileg az i3-ashoz fejlesztettek ki, azért, hogy a túlzottan nagy indítónyomatékú villanymotor ellenére se induljon az autó kipörgő kerekekkel. A rendszer állítólag a motorelektronika része, így nagyon közvetlenül tud beavatkozni, anélkül, hogy szükségtelen mértékben elvenné a teljesítményt.

A fronthajtás előnye az olcsósága mellett a jó térkihasználás lehetősége: az új 1-es állítólag 3,3 centivel több lábteret, 1,9 centivel több fejteret és 20 literrel nagyobb csomagtartót kínál majd.

Emellett azokat is igyekeztek megnyugtatni, akik a teljesítményhiány miatt aggódtak volna. A csúcsváltozat, az M135i Xdrive állítólag 306 lóerős turbómotort kap, összkerékhajtással, azaz lassú biztosan nem lesz ez sem. A hat hengerről persze le kell mondani, de lassan más gyártóknál is luxusszámba megy, ha egy közepes méretű, vagy kisebb modellbe nem háromhengeres motort építenek.

Ami a formát illeti, egyelőre elég hatékonyan takargatják, de az azért így is felfedezhető a stílusbeli rokonság az X2-essel. Az autó sziluettje is elég sportosnak tűnik – nem valószínű, hogy épp a forma riasztaná el a vevőket az 1-es sorozattól.

Az új belépőmodellt júniusban tervezik bemutatni, és valószínűleg már a nyár végén, vagy legkésőbb az ősz elején elindul a piaci bevezetés is.