Jön a kötelező sebességkorlátozó és sofőrfigyelő
Ahogy arról a hónap elején beszámoltunk, az Európai Bizottság kötelezővé tenne minden olyan ma létező biztonsági berendezést, amely nézetük szerint javíthat a közutak biztonságán.
Javaslatukban, amelyről állítólag már sikerült megállapodni az Európai Parlament és az Európai Tanács képviselőivel, kötelezővé tennék az intelligens sebességkorlátozót, a sofőr figyelmét ellenőrző berendezést, a sávtartó rendszert, az automata vészféket, a továbbfejlesztett biztonsági öveket, a tolatási segítséget és a baleseti adatgyűjtőt. Ezen felül a buszok és teherautók esetében előírnák a holtterek teljes kiküszöbölését, és olyan rendszerek beszerelését, amelyek figyelmeztetik a sebezhetőbb úthasználókat, amelyek a kanyarodó jármű útjába kerülhetnek.
Az Európai Bizottság célja mindezzel az emberi hiba lehetőségének csökkentése az utakon, a legkorszerűbb technológiák bevetésével. Hangsúlyozzák, hogy olyan műszaki megoldásokról van szó, amelyeket eddig is el lehetett érni, bár elsősorban a luxusautók kiváltságának számítottak. A számításaik szerint 2038-ig mintegy 25 ezer emberélet elvesztését és 140 ezer súlyos sérülést előzhetnek meg az új szabályozás bevezetésével, és egyben megteremtik egy új, automatizált közlekedési rendszer létrejöttének feltételeit.
A Bizottság az előzetes megállapodást követően a tervezet elfogadását már csupán formalitásnak nevezi. Ám úgy néz ki, erre már csak a májusi EP választások után kerülhet sor, így az sem kizárt, hogy a következő Európai Parlament és Európai Tanács még módosít még a tervezeten.