A pekingi teherautó-gyártó, a Beiqi Foton Motor megszabadult a Borgward márkától, és a személyautó-gyártás okozta veszteségektől. Az új tulajdonos a Ucar nevű járműkölcsönző vállalkozás, amely az eredményeihez képest viszonylag drágán jutott az autógyárhoz.
A cég 67%-ának vételára 4,11 milliárd jüan, vagyis átszámítva nagyjából 545 millió euró. Ez aprópénz egy működő autógyárért, viszont a Borgward, amely három típusból nagyjából 33 ezer autót tudott eladni tavaly, és nagyjából 1,6 milliárd jüant veszített eközben, nem feltétlenül sorolható ebbe a kategóriába.
Az új tulajdonos, a Ucar jelenleg mintegy 300 kínai városban rendelkezik kirendeltséggel, és viszonylag jól menő üzletnek tűnik. Ugyanakkor 5,9 milliárd jüanos bevételével és 270 milliós hasznával nem tűnik eléggé nagynak ahhoz, hogy hosszan elviselje a Borgward veszteséges működését, vagyis valamit ki kell találniuk az eladások növelésére, méghozzá gyorsan.
Bár Kínában az állam bőkezűen támogatja az autógyártókat, a rentábilis működéshez azért ott is százezres nagyságrendű eladásokra lenne szükség, azaz a Borgward eladásait biztosan a sokszorosukra kell növelni, méghozzá egy-két éven belül.