Elvakítja a nap a Cadillac robotpilótáját
Úgy tűnik, vannak csapdák az önvezető rendszerek fejlesztésében, amelyekbe nem csak egyszer lépnek bele a gyártók. Ilyen a kamera-alapú tájékozódás egyik limitje: ahogy az emberi szemet, a kamerákat is elvakíthatja a nap fénye bizonyos helyzetekben.
A Tesla 2016 őszén volt kénytelen új Autopilot szoftvert bevezetni, amely kevésbé épít a kamerák, és inkább az egyéb érzékelők jeleire. Akkor egy baleset körülményeinek elemzésével jutottak erre az eredményre: bár a kamerás rendszer jól működött az esetek zömében, néha, ha rossz szögből érte a napfény, elvesztette a tájékozódó képességét. Úgy néz ki, a Cadillac Supercruise is hasonló problémával küzd, azzal a különbséggel, hogy ez a rendszer, úgy néz ki, nem is tartalmazza a megfelelő érzékelőket ahhoz, hogy egyszerűen a szoftver változtatásával képesek legyenek javítani a hibát.
A Supercruise egyébként sem a legélesebb kés a készletben, olyan önvezető rendszer, amely csak a meghatározott autópályákon működik, és sávváltásra nem is képes, viszont minden Cadillacben ott van. Egyelőre nem is egyértelmű, hogy a napfény-érzékenységével mit tudnak kezdeni: a szakértők szerint talán valamiféle fizikai fényszűréssel próbálkozhatnak, de biztosan szükség lesz a hardver megváltoztatására.