Ez lesz a legnépszerűbb 3-as BMW?
Már most mindenki az április közepi Shanghai Auto Show-ra készül, a BMW is. Amit pedig Kínába visznek, az az ottani legkelendőbb modelljük utódja, a 3-as sorozat nyújtott, Li jelzésű változata.
Ahogy ezeknél a hosszabb kínai modelleknél szokás, ez is csak a hátsó ajtó környékén végrehajtott hossznövelésben tér el az általunk ismert 3-as BMW-től. Egész pontosan 11 centivel lesz hosszabb ez a szekció (a teljes tengelytáv 2959 milliméterre nő), és vele a hátsó lábtér és a hátsó ajtók. Erre azért van szükség, mert Kínában az autótulajdonosok egy jelentős részét sofőr szállítja, azaz ők hátul ülnek. Így, szemben Európával, ahol a vevők zömmel maguk vezetnek, ezért elöl ülnek, és az első ülések kényelme alapján választanak, ott az esetek nagy részében a hátsó helykínálat a fontosabb szempont a vásárlásánál.
Ez annyira meghatározza a piacot, hogy a Kínában eladott 3-as BMW-k mintegy 80%-a volt ilyen Li modell az előző generációból, és mivel ez a piac hatalmas, az összes 3-as BMW nagyjából harmadát Kínában vásárolták az utóbbi években. Magyarán a világszerte értékesített összes eladott 3-as sorozatú modell bő negyede várhatóan továbbra is a nyújtott kivitel lesz.