35 év után leállítják a rangidős Suzuki gyártását
Az Indiában szigorodó előírások miatt kivonja kínálatából 1984 óta forgalmazott kisbuszát a Suzuki. A márka leghosszabb ideje generációváltás nélkül gyártott és árult autóját a blokkolásgátló és a sofőrlégzsák hiánya küldi sírba.
Idén nagyot lép India a közlekedésbiztonság terén. Legalábbis az újautós piacukra nagy hatással van, hogy április 1 óta nem lehet az országban új autót, kisbuszt forgalmazni ABS nélkül, és ha ez még nem lenne elég, július 1-től már a vezető oldali légzsák is kötelező lesz az országban, októbertől pedig a törésbiztonsági normák is szigorodnak. A Maruti Suzukinál nagyon megérzik a változást. Az újautós piac közel ötven százaléka az övék, és eddig nagyon jól elvoltak az Omni törpe kisbuszukkal is, amiből közel 16 milliót adtak el 35 év alatt, ennek nagy részét Indiában.
Az Omni lényegében a hetedik generációs Suzuki Carry egy változata. Egy 800 köbcentis sorhármas hajtja, nincs nyolcszáz kilogramm, van belőle nyolcszemélyes kivitel is, miközben az egész 337 centis az orrától a faráig. 1984 óta csak pár apróbb ráncfelvarrást kapott; túl nagy befektetés lett volna annyit faragni rajta, hogy megfeleljen az új előírásoknak, ezért kaszálják el teljesen. Helyette a tizedik generációs Carry-re (1999-2013) épülő Eecóval lesz ott a Maruti a nagycsaládosoknak szánt mikrobuszokkkal Indiában.