Nem tud elég autót gyártani a Škoda?
Érdekes játszma zajlik Csehországban a Škoda Auto és a munkásokat tömörítő szakszervezet között. Az autógyár növelné a termelést, de ezt már csak a dolgozók hétvégi foglalkoztatásával tehetnék meg, a szakszervezet viszont nem járul hozzá ehhez.
Alighanem ennek köszönhetően hangzott el az is a Škoda elnökének, Bernhard Maiernek a szájából, hogy akár évi 100 ezer autóval többet adhatott volna el a márka, ha van, aki legyártsa az autókat.
A Škoda két telephelye Csehországban jelenleg mintegy 800 ezer autó előállítására alkalmas – ebben nincs benne a Citigo kisautó, ami Szlovákiában készül – de úgy néz ki, ezzel el is érték a termelékenység határát, legalábbis hétvégi munkavégzés nélkül. Maier most azt mondja, az idén döntenek egy harmadik cseh üzem felépítésének lehetőségéről is, bár erről korábban nemigen volt szó: a Škoda gyárépítési terveiben korábban Szerbia és Törökország szerepelt.
Természetesen az új gyár csak évek múlva jelentene megoldást a kapacitásgondokra, addig is azt várná a Škoda, hogy a szakszervezetek hagyják jóvá a hétvégi műszakok bevezetését. Ügyes húzás, kérdés, hogy bejön-e.