Ez a Mercedes új telekjárója
Ha nem is váltja le a B osztályt, ahogy korábban sejteni lehetett, felülről egészíti ki a fronthajtású alapokra épülő Mercedes kínálatot a GLB, amely három üléssort kínál hét személynek, vagy öt üléssel használva királyi lábteret a hátsó utasoknak. Sanghajban tanulmányautóként állították ki, de nem lehet túl messze a szériagyártású változattól.
A Mercedes tervezői ezúttal eléggé eltértek a meglevő sablonoktól: a GLB nem egy újabb szabvány A-osztály változat: jellegzetes karakterű, már-már vaskos, középkategóriás városi terepjáró-féleség, lényegében a Nissan Qashqai-szabásúak egy újabb képviselője. A hossza 4,63 méter, a szélessége 1,89 méter, a tengelytávja pedig 2,83 méter, így meglehetősen tágas belső teret alakíthattak ki a szögletes karosszériában. A jármű ülésrendszerének leglényegesebb eleme a középső üléssor, amely 2:1:2 arányban dönthető háttámlákat kapott, és 14 centit tologatható előre-hátra. Így a rendelkezésre álló tér lényegében tetszés szerint beosztható, ha a hátsó ülésekre nincs szükség, akkor pedig óriási lábtér nyerhető a középső ülések előtt.
A tanulmány a Mercedes M260 jelzésű négyhengeres, kétliteres turbómotorja hajtja, amely 224 lóerős, és nyolcfokozatú dupla kuplungos váltón keresztül hajtja mind a négy kereket. Az új négyhengeres alumínium blokkot, de öntöttvas perselyezést kap – ez utóbbiakat lefelé szélesedő formára csiszolják, így csökkentve a motor belső súrlódását.
Arról egyelőre nem esett szó, hogy lesz-e szériagyártás, és ha igen, mikor és hol indíthatják be. Ám annyira késztermék-jellege van a GLB-nek, hogy valószínűnek tűnik, hogy már tényleg csak az utolsó simítások vannak hátra a végleges változat bemutatása előtt. Nem kizárható persze, hogy még beleszólhatna a tervek alakulásába a tanulmány fogadtatása, de amilyen népszerűek manapság az efféle terepjárós fazonú 4,6 méteres családi modellek, nem túl valószínű, hogy épp ez a modell ne találna támogatókat a közönség köreiben.