Bár sokan a dízelmotorok végét jósolják, az Audi újabb sportos modelljeibe épít hathengeres TDI-t. Az okot csak sejthetjük: így próbálják csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátási átlagot, amely jövőre már nem lehet több 95 g/km-nél.
A motor ismerős lehet: ugyanez kerül az SQ5-ös, az S6-os és az S7-es Audikba is: a 350 lóerős, 700 Nm csúcsnyomatékú hathengerest 48 voltos elektromos segédhajtás segíti, spórolni a gázolajjal, és elektromos kompresszorral csökkentik a turbófeltöltés késedelmét. A váltó a ma már szinte szabványos nyolcfokozatú ZF automata, természetesen állandó összkerék-hajtással. Így az új, dízelmotoros S5 Coupé 4,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, az S5 Sportback pedig 4,9 másodperc alatt képes ugyanerre, miközben a fogyasztást sikerült 6,2 literre csökkenteni 100 kilométeren.
Ez akkor sem rossz eredmény, ha ez a régebbi NEDC szabány szerinti adat – az Audi egyszerűen nem hajlandó a WLTP szerinti értékeket közölni, hiába az az érvényes szabvány – azok valószínűleg kevésbé lennének kedvezők. Az átlagos szén-dioxid-kibocsátásra 161-163 g/km-t mondanak, és alighanem ez az oka, hogy Európa sport-dízelt kap az eddig használt, és más piacokon meg is tartott biturbó benzines helyett, ami alig erősebb, viszont szinte biztosan sportosabb karakter.
A következő egy-másfél évben számíthatunk hasonló változásokra más gyártók palettáján is: mivel a 2020-tól bevezetésre kerülő 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlag-előírás már a lehetőségek határait feszegeti, a gyártók egyszerűen nem kínálhatnak Európában olyan autót, amely túl sokat fogyaszt, függetlenül attól, hogy mit kívánna a piac. Az első áldozatok az erős, hibridhajtás nélküli benzinmotoros típusok lesznek: ha marad is ilyen a piacon, csak olyan áron kínálhatják, hogy meg ne kívánja valaki.