Bár sokan a dízelmotorok végét jósolják, az Audi újabb sportos modelljeibe épít hathengeres TDI-t. Az okot csak sejthetjük: így próbálják csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátási átlagot, amely jövőre már nem lehet több 95 g/km-nél.

A motor ismerős lehet: ugyanez kerül az SQ5-ös, az S6-os és az S7-es Audikba is: a 350 lóerős, 700 Nm csúcsnyomatékú hathengerest 48 voltos elektromos segédhajtás segíti, spórolni a gázolajjal, és elektromos kompresszorral csökkentik a turbófeltöltés késedelmét. A váltó a ma már szinte szabványos nyolcfokozatú ZF automata, természetesen állandó összkerék-hajtással. Így az új, dízelmotoros S5 Coupé 4,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, az S5 Sportback pedig 4,9 másodperc alatt képes ugyanerre, miközben a fogyasztást sikerült 6,2 literre csökkenteni 100 kilométeren.
Ez akkor sem rossz eredmény, ha ez a régebbi NEDC szabány szerinti adat – az Audi egyszerűen nem hajlandó a WLTP szerinti értékeket közölni, hiába az az érvényes szabvány – azok valószínűleg kevésbé lennének kedvezők. Az átlagos szén-dioxid-kibocsátásra 161-163 g/km-t mondanak, és alighanem ez az oka, hogy Európa sport-dízelt kap az eddig használt, és más piacokon meg is tartott biturbó benzines helyett, ami alig erősebb, viszont szinte biztosan sportosabb karakter.
A következő egy-másfél évben számíthatunk hasonló változásokra más gyártók palettáján is: mivel a 2020-tól bevezetésre kerülő 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlag-előírás már a lehetőségek határait feszegeti, a gyártók egyszerűen nem kínálhatnak Európában olyan autót, amely túl sokat fogyaszt, függetlenül attól, hogy mit kívánna a piac. Az első áldozatok az erős, hibridhajtás nélküli benzinmotoros típusok lesznek: ha marad is ilyen a piacon, csak olyan áron kínálhatják, hogy meg ne kívánja valaki.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hippiből családapaTeszt: Volkswagen ID.Buzz Pro HT - 2024.
Az ID.Buzzt akarva-akaratlanul őseihez hasonlítják, ami miatt rossz a megítélése, pedig megérdemel egy esélyt.
- Hírek
Rettenetes évet zárt a Maserati, padlón az eladások
A márka jövője továbbra is kérdéses.
- Hírek
Egy éved maradt, hogy megvedd a jelenkor egyik legjobb sportautóját
Az A110 kivezetése után az Alpine tovább halad az elektromos márkává válás útján.
- Technika
50 ezer forintért vette, de lejár a műszaki!MűhelyPRN: Opel Kadett E 1,7D – 1989.
Néhány hónapnyi BKV-bérlet áráért is lehet autót venni, de az biztos, hogy az állapota nem lesz meggyőző. Ez a Kadett elég különleges eset.
- Hírek
A szemed kifolyik: a Mansory megtuningolta a Cybertruckot
Az eleve megosztó Cybertruck kapott 26 colos felniket, temérdek karbont és mindenféle egyéb ízléstelen kiegészítőt.
- Hírek
Traffipax bérlet? Négyszer futott bele ugyanabba a traffiba a gyorshajtó golfos
Szép lassan összegyűjtött egy hatalmas bírságot magának.
- Hírek
Carlos Tavares NAGYON sokat keresett a Stellantisnál
Nem kell szűkölködnie egy darabig.
- Hírek
Volkswagen: mi nem csinálunk SUV-t a Sciroccóból!
A vezérigazgató megígérte, hogy nem csinálnak ikonikus modellekből újraélesztést, ha az nem méltó a névre.
- Hírek
Forgalmi változások a Busójárás miatt, korlátozás a 4-es és 8-as főúton
Közlekedési hírek a Busójárás hétvégéjéről.
- Hírek
Segítségért kiáltanak az amerikai Mitsubishi kereskedések, nagy a baj
A japán gyártó korosodó modelljeit egyre kevésbé veszik, miközben az árak folyamatosan emelkednek.
- Hírek
Könnyebbé válhat a külföldi autók honosítása, de a megoldás további kérdéseket vet fel
Teljesen megszűnnének a jelenlegi hosszú várólisták, de...
- Hírek
Szabálytalan gyalogosokat gázolt az V. kerületi rendőrkapitány
Mindkettőjükre helyszíni bírságot szabtak ki.
- Nepperűző
Kispolgári célszerszámot később bővülő családhoz 2 millióért
Párom vennénk élete első autóját, legfontosabb szempont a megbízhatóság (ígérete) lenne.
- Hírek
Nem fogynak az elektromos modellek, újra V8-as motort fejleszt a Mercedes
Átértékelték az elektrifikációra vonatkozó stratégiájukat.
- Hírek
Sebességet vált a MÁV: Szombattól 160-ra gyorsul(hat)nak a vonatok egy elővárosi vasútvonalon
1997 óta nem történt ilyen, de van egy csavar a történetben.
- Hírek
Végre: jön a Waze az autók műszeregységére
Nagyon rég vártunk erre a funkcióra, most megérkezett.
- Tesztek
Ha régen minden jobb volt, ez a Te MazdádTeszt: Mazda CX-80 3.3 Skyactiv-D Homura Plus
Hallani a sorhatos dízelmotor hangját és érezni az erejét igazán klasszikusnak mondható érzés. Kevesen adják ezt ma.
- Hírek
Túl sok volt a speed, a susnyásban kötött ki a drogos sofőr
Kevesebb speed, kevesebb baleset.
- Szerelem
Űrközpont ez, nem autógyár, avagy a Red Bull Racing Milton Keynes-i főhadiszállásán jártunk
Vannak napok, amikor az ember igazán szerencsésnek érzi magát. Ez egy ilyen nap volt.
- Hírek
Kína 2024-ben ledominálta a villanyautók globális piacát
Mindezt úgy, hogy az Egyesült Államokban nem értékesíthetnek autót.
- Hírek
Vidámság: jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton
Március első napján olcsóbban tankolhatunk benzint és gázolajat is.
- Közélet
Még rosszabb a helyzet: tovább nőtt a személyautók átlagéletkora Magyarországon
Rekordöregek a kocsik.
- Hírek
Már faragja a belépőszintű villanyautóját a Kia
A modell a Picantohoz hasonló szerepet töltene be a márka kínálatában.
- Hírek
Bemutatták a Kia mindenre jó villanyfurgonját
A PV5 variálhatósága olyan, mint egy hagyományos furgoné, a hajtáslánc viszont elektromos.
- Hírek
Érkezik az elektromos Skoda Octavia, de milyen áron?
A Skoda új elektromos modelleket szeretne, az Octavia lehet az egyik.
- Hírek
Isten szeme figyel le rádTC Híradó 2025/02/28 [143.]
A TC Híradóban szó lesz egy állat BMW-ről, az új magyar KRESZ-ről, a Kia EV4-ről és sok másról is.
