Az előző Peugeot 208-as raliváltozata a Peugeot Sport eddigi legnagyobb példányszámban eladott autója. Állítólag több mint 450 példány készült. Magyarországon is futott vele egy márkakupa, és nyilván számos más európai ország bajnokságaiban is felbukkant. Nem csoda, hogy az utódból is kifejlesztenek egy ilyen belépő raliváltozatot.
Az eddig alkalmazott 1,6 literes, 185 lóerő körüli teljesítményű szívómotor helyett az 1,2 literes turbós háromhengeres egy változatát alkalmazzák majd. Természetesen ez is jóval erősebb lesz az utcai változatnál, amit eltérő motorvezérléssel és nagyobb turbóval értek el a Peugeot Sport szakemberei. Bár teljesítmény-adatot egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, nem kérdéses, hogy a háromhengeres simán lehet erősebb, mint az elődmodell szívómotorja. Ráadásul az új karosszéria könnyebb valamivel, és ez az előny állítólag a versenyautó esetében is jelentkezik majd.
Az idei szezont persze még a régi versenygépekkel kell lefutniuk a 208 R2-essel versenyzőknek, a Peugeot Sport ugyanis a 2020-as szezont célozta meg az új autóval.