Geely Preface: akár Volvo S40 is lehetne
Bár befektetőként sokat hallhattunk a Geelyről az elmúlt években, akár a Volvo kapcsán, akár a Mercedes legnagyobb részvényeseként, mint autógyártó, eléggé a háttérben maradt. Az idei Sanghaji Autószalonon azonban kiállítottak egy tanulmányt, amely több szempontból is figyelmet érdemel.
A cég messze valós piaci súlya feletti ismertségre tett szert a Volvo felvásárlása kapcsán: amikor erre sor került, az eladásaik alig haladták meg az évi 400 ezret, és a tavaly eladott 1,38 millió autó, bár óriási a növekedés nyolc év alatt, még mindig nem teszi autóipari óriássá. Amit most mutattak Sanghajban, az azonban jelzi, hogy merre tartanak. A Preface – magyarul bevezető – nevű modell egy VW Passat és egy Volvo keverékének látszik. A külső formaterv kifejezetten elegáns, a műszaki alapok pedig korszerűek: a Göteborgban kifejlesztett, de a Geely tulajdonában levő CMA platformot a Volvo XC40-ből, a Polestar 2-ből és a Lynk & Co modellekből már ismerhetjük. A belső tér helyenként elég kezdetleges, és az öngyilkos ajtók is meglehetősen sablonos megoldásnak számítanak tanulmányautó-viszonylatban. Viszont az összhatás így is olyan, mintha az autót nem sok választaná el a szériagyártástól.
A gyáriak szerint ez lehet a márka első sport-szedánja, és valami olyasmit is mondtak, hogy ez már egy globálisnak szánt új modellpaletta része. Hogy lesz-e belőle szériagyártmány Geely néven, az persze még nem egyértelmű, de a kínaiaknak mostanra mindene megvan hozzá, hogy világszínvonalú modellekkel lépjenek ki akár a nemzetközi porondra.