Új generációt mutatott be a Suzuki a Carryből. Egyelőre a Fülöp-szigeteken, ahol a gyártás folyik majd, de később exportálni is tervezik az új típust.
A Carry korábban a Japánban adókedvezményt élvező Kei miniautó-kategória egyik haszonjárműve volt, de a legújabb generáció kinőtte azokat a méretkorlátokat. Így nem igazán lesz ellenfele, hiszen a legtöbb pickupnál ugyanakkor kisebb és olcsóbb maradhat.
A Suzukinál láthatóan nem vacakoltak sokat a formatervezéssel: ez a modell a célszerűségről szól, és ez látszik is rajta. A fényezetlen első lökhárító, az elöl-hátul merev tengelyes futómű és a 13 hüvelykes felnik is ezt sugallják: ez munkaeszköz, ha nem tetszik, nem kell annyit nézegetni. Hajtáslánc is egyféle készül, a Suzuki 1,5 literes szívó négyhengeresének legújabb változatával, amely 96 lóerőt ad le 5600-as fordulatszámon, és 135 Nm maximális nyomatékot 4400-nál. Ennyi valószínűleg bőven elég lesz a 4,2 méter hosszú és 1,745 méter széles, egy tonna terhelhetőségű kisteherautó mozgatásához. A típus a Suzuki szerint olyan korrózióvédelmet kap, amely alkalmassá teszi a mostoha körülmények közt való használatra is, amire a célpiacokon nyilván szükség is lesz.
Elég kevéssé valószínű, hogy az EU területére is eljuthat a Carry, viszont azon nem csodálkoznánk, ha Ázsiában és Afrikában igazán sikeressé válna. A Fülöp-szigeteken már eddig is ez a típus adta Suzuki eladások felét, és a tágasabb, nagyobb teherbírású és erősebb új generáció tovább javíthat az eladásokon.