Kéne ezer lóerő? Kilencmillió lesz
Tavaly a SEMA Show-n mutatták be a Super Charger tanulmányt, ezer lóerős, hétliteres motorral. Bár az autó egyedi példány marad, a motort gyártásba küldték, közel 33 ezer dollárért bárki rendelhet egyet, és berakhatja az autójába.
A 32 280 dolláros ár persze nem kevés – ebben már a beépítő készlet is benne van – átszámítva olyan 9,3 millió forintnak felel meg, de ezer lóerős, utcai autóba építhető motort olcsóbban kevesen árusítanak. Ami azt illeti, a konkurencia 6-700 lóerő felett leginkább csak üzemórás versenymotorokat kínál. Talán ezért is jött össze az a több mint ezer megrendelés, amelyet a gyártás feltételéül szabtak.
A Chrysler kifejezetten restomod-autókba való beépítésre készítette fel a kompresszoros V8-ast, amilyen a Super Charger is volt. A kiegészítőit úgy állítják össze, hogy 1976 előtt gyártótt Chrysler modellekbe viszonylag egyszerű legyen beépíteni. Persze más autókban is felbukkanhat, de ez egyrészt nem olyan kompakt motor, mint a GM Small Blockja, ami akár egy Mazda MX-5 orrába is beépíthető, másrészt az amerikai jogszabályok csak az ilyen régebbi autók átalakítását teszik lehetővé, az újabbaknak hoznia kellene a gyártásukkor kötelező környezetvédelmi normát, ami a Hellephanttal aligha lehetséges.