Végleges: a Magneti Marelli már nem a Fiaté

2019.05.03. 14:40

Már tavaly bejelentették, hogy a Fiat Chrysler túlad az alkatrészgyárait tömörítő Magneti Marellin. A vevő a japán Calsonic Kansei, amelyből a most véglegesített adásvétel nyomán igazi nagypályás válik, a hetedik legnagyobb autóalkatrész-gyártó a világon.

magneti-marelli

Bár korábban 6,2 milliárd eurós árról beszéltek, végül 5,8 milliárd eurót kap az FCA a Magneti Marelliért, mivel a cég értéke a tárgyalások során csökkent valamelyest. Úgy néz ki, ezzel a részvényesek is elégedettek lesznek: az FCA az üzlet kapcsán mintegy kétmilliárd euró osztalékot fizet ki az idén a számukra.

A Fiat lebontása így tovább folytatódik. Ennek a folyamatnak a részeként korábban már különálló cégbe szervezték az Ivecót és a Case New-Hollandot, illetve a Ferrarit, a Magneti Marellivel pedig most pénzzé tették az alkatrészgyártó üzletágat.

A másik oldalon az új Magneti Marelli CK Holdings nevű cég mintegy 200 gyártó- és fejlesztőbázisból álló hatalmas szervezetté nő, amelyet a cégvezetés a következő években optimalizálni szerete oly módon, hogy a hatékonyság növelése mellett az iparág legnagyobb tíz szereplője közé tartozhassanak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.