A Mercedes több típust is átvett más gyártóktól: a Citan egy Renault Kangoo, a Smart Forfour pedig egy kissé átfésült Renault Twingo, de a legtöbb támadást egyértelműen a Nissan Navarával együtt készülő X osztály miatt kapták a konkurenciától. Ezúttal a BMW ausztrál vezetője, Vikram Pawah nyilatkozta le, hogy az átemblémázás számukra nem opció, és soha nem is lesz az.
Az egész annak kapcsán merült fel egyáltalán, hogy egy interjúban feltették a kézenfekvő kérdést: a BMW nem tervez-e saját pick-upot építeni. Ez a kategória ugyanis elég népszerű Ausztráliában, és a prémium-szegmens két főszereplője pillanatnyilag is a Mercedes X osztály a Daimler, és az Amarok a Volkswagen-csoport részéről. Egyértelmű, hogy felteszik a kérdést a harmadik német luxusautó-gyártó képviselőjének, hogy mit tervez.
A válasz egyébként egyértelmű nem. Korábban a BMW fejlesztési vezetője, Klaus Froelich is kifejtette, hogy egy saját alvázas platform kifejlesztésének költsége túl magas lenne a BMW számára. Ami azt illeti, a cég már jelenleg is arra törekszik, hogy minden autóját ugyanarra a három platformra építse. Van egy fronthajtású kisautó-alapjuk, az UKL, egy hátsókerék-hajtású padlólemezük, a CLAR, és egy egységesített alumínium struktúra, amelyet a Rolls-Royce legnagyobb luxusautóiban alkalmaznak. Vannak ugyan kivételek, mint az i modellek karbonszálas váza, viszont egyértelmű, hogy egy teljesen új platform megtervezése már nemigen férne bele a BMW költségvetésébe.
Magyarán a pick-up versenybe aligha száll be a BMW mostanában, bár úgy néz ki, a konkurenciára ez ügyben szívesen tesznek megjegyzést, hisz az ingyen van.